poniedziałek, 24 stycznia 2011

Sonic Low Wing oraz High Wing - czyli popularny trenerek spalinowy


Sonic Low Wing oraz High Wing - czyli popularne trenerki spalinowe w wersji ARF

Witam wszystkich serdecznie,dziś chciałbym przedstawić wam opis spalinowego samolotu trenerka firmy Phoenix Model o rozpiętości 1330mm i wadze do lotu ok 1.8 kg. w wersji górno jak i dolno płatowej.
      
Modele eksploatuje drugi sezon i wyśmienicie wytrzymują moje podniebne wybryki ,zacznijmy opis:
       
Model górnopłat wyposażony jest w 4 serwa typu standard firm TowerPro SG5010 oraz Sanwa.Silnik to mocna jednostka firmy GMS G32 5.24cm,wraz ze śmigłem 9x5,pakiet li-pol 11.1v 800MHa oraz Ubec Pulso 6.1V 3A zasilają odbiornik spektrum AR500
        
Dolnopłat wyposażony jest w 4 serwa standard firm Zebra,Sanwa oraz Tower Pro,silnik to sprawdzona jednostka ze stajni ASP o pojemnośći 4.09cm,wraz ze śmigłem 9x6,pakiet Lipol Raygold RX 7.4v 1500MAh zasila odbiornik Spektrum AR500
      
Samoloty po pierwszym otwarciu pudełka i rozeznaniu się w zawartości zestawu od razu wyglądają na proste do zmontowania,wszystko jest posegregowane w woreczkach a sama instrukcja jest bardzo czytelna i podparta wyraźnymi i pomocniczymi zdjęciami.

Praca przy modelach nie stwarza większych problemów,części pasują do siebie naprawdę dobrze,czynności montażowe praktycznie opierają się na wklejeniu steru wysokości i kierunku,połączeniu dwóch połówek skrzydeł,oraz zainstalowaniu całej galanterii,wraz z montażem baku paliwa oraz łoża silnika które są oczywiście dołączone do zestawu wraz z naprawde ładnym kołpaczkiem.

Modele przystosowane są pod serwa typu standard i takie właśnie montujemy,miejsca na źródło zasilania odbiornika i serw jest wystarczająco dużo i można zamontować naprawde solidnych rozmiarów pakiet a na odbiornik nam na pewno miejsca nie zabraknie.

Skrzydła są mocowane odpowiednio dla danego modelu czyli w górnopłacie montowane są na gumki a w dolnopłacie na gwintowane plastikowe kołeczki,których producent dodaje do każdego modelu po dodatkowym komplecie,moim zdaniem takie sposoby mocowań skrzydeł sprawdzają się doskonale i trzymają pewnie i stabilnie.

Po zmontowaniu i wyważeniu oraz sprawdzeniu działania wszystkich mechanizmów można ruszać z modelami na lotnisko :)
             
Pierwszy start górnopłatem wykonałem praktycznie na pełnej mocy silnika,model poderwał się po krótkim rozbiegu i zaczęło się trymowanie,o dziwo wystarczyło lekko 'pyknąc' lotkami żeby model leciał jak po sznurku. po pierwszych paru okrążeniach czas na pierwsze lądowanie w celu pierwszego dotankowania i sprawdzeniu połączeń,najpierw parę zakrętów i jesteśmy na prostej do pasa,redukcja prędkości i model delikatnie opada w stronę ziemi,lekkie dotkniecie kółkami i zawracam do miejsca postojowego.Pierwszy rzut oka i wszystko jest na swoim miejscu,tankujemy,kołujemy na start tym razem postanawiam wykonać start na ¾ mocy,sonic błyskawicznie się wznosi i nabiera wysokości,teraz zaczynamy pierwsze zabawy,beczka,pętla,lot na plecach wszystko zdaje się iść lekko i płynnie,wygłupów nie ma końca ale timer piszczy za czas wracać na ziemie,jeszcze 2 low pasy i lądowanie,tym razem jeszcze wolniej i spokojniej,mimo naprawde małej prędkości sonic siada pewnie i delikatnie.
     
Dolnopłat lata niemal identycznie,z tym ze jest 'czulszy' w locie-Jest stworzony do nauki podstawowej jak i bardziej zawansowanej akrobacji na jaką tylko pozwalają nasze umiejętności oraz chęci,w razie potrzeby jest w stanie wybaczyć nasze błędy nadal zachowując przy tym bezpieczny tor lotu.
Starty i lądowania są praktycznie takie same jak w wersjo górno płatowej,prędkości maksymalne i minimalne mają bardzo zbliżone do siebie.
                        
Słowem podsumowania:oba samoloty nadają się doskonale na rozpoczęcie przygody z latającymi modelami RC,lub są doskonałym etapem przejściowym ze świata elektryków na troszkę bardziej hałaśliwe samoloty,oba są stabilne w locie i podczas naprawdę minimalnych prędkości nie mają najmniejszej ochoty przeciągać ani zrobić nam psikusa w locie który nas zupełnie zaskoczy,są odporne na twarde lądowania i jak na firmę Phoenix Model przystało mają naprawdę solidną budowę- Czy mają wady? jak nie mogę się ich doszukać, jedyną rzeczą na która trzeba zwrócić baczną uwagę to instalacja serw: gazu,steru kierunku i wysokości.Szerokośc modelu nie jest imponująca i może się zdażyc że po ich zamontowaniu i przeprowadzeniu pierwszego testu mogą o siebie lekko zawadzać,moją teorię podpierają filmy zamieszczone w Internecie oraz uwagi na forach internetowych o tematyce RC,najlepiej jest dokładnie sprawdzić to dwa razu a unikniemy kłopotów podczas pierwszych oblotów jak i zabawy z naszymi trenerkami.

Łukasz Skalski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz